Tre produkter mot fet och oren hy!

Idag tänkte berätta om min hudvårds rutin och om vilka produkter jag använder. Jag själv har väldigt fet hy med lite finnar/pormaskar. Jag frågade på apoteket vad de skulle rekommendera för produkter och då visade de mig dessa produkter, jag kan länka till de här nedan. Jag använder alla dessa produkter både morgon och kväll.

Tvätten: De här är en stor favorit den torkar inte ut huden som vissa produkter mot fet hy kan göra och den är även ganska dryg också. Man behöver bara 2-3 pump och lite vatten att blanda ut det med. Den rengör huden och funkar även att ta bort smink med vilket är ett stort plus. Den är inte heller så dyr utan den kostar bara 65kr.

Toner: Denna toner ska du använda efter tvätten för att få bort det sista resterna så att huden verkligen blir ren. Jag brukar applicera den med en bomulls pads och det funkar toppen. Jag har fått mindre finnar tack vara dessa produkter och huden känns verkligen ren och fin. Den kostar 49kr 

Finnkräm: Den här krämen är ganska dyr enligt mig den kostar 159kr men det är den helt klart värld. Den ska hjälpa till att ta bort finnar och andra orenheter i huden. Det är inte en dagkräm utan man applicerar den som steg 3 och väntar sedan 15min för att sedan ta på en återfraktande kräm eller smink. Jag själv tycker att den hjälp och jag har fått mindre finnar så kan rekommendera denna.

Man får alltså dessa 3 produkter för under 300kr hur bra är inte det. Ni hittar alla dessa produkter på apotea.se

 

Kommentera här: