New York

Hej!
Tänkte berätta lite om min resa till USA som jag gjorde i somras, jag åkte ditt med pappa och hans tjej. Vi besökte San Fransisco och New york, i San fransisco så hälsade vi på mina kusiner. New York var en väldigt rolig stad att se med tanke på att det är en så pass stor stad, det fanns bra med shopping och det var coolt att gå där längs gatorna och bara kolla på alla dyra butiker och mycket mer. När vi var där så besökte vi också frihetsgudinnan vilket var en cool upplevelse att ha sätt. Om jag åker tillbaka ditt någon gång i framtiden så skulle jag nog helst göra det med en kompis för de skulle nog vara roligare och man skulle nog kunna göra mer saker som faller mig i smaken. Maten där var jättegod och folket där var så trevliga, man märker verkligen skillnad på hur det är i andra länder.
 
En sak till som var rolig med att besöka just denna stad var att min favorit serie( Gossip girl) är inspelad där, man såg några platser som är med i serien och det var en cool upplevelse att se allt i verkligheten som tillexempel Empire, Brooklyn Bridge och Central Park. Jag såg även byggnaden som är skolan i serien vilket verkligen var kul. Jag var i New york när de var ganska varmt och då blir det oftast väldigt fuktigt i luften så jag skulle nog rekomendera att åka ditt när det är lite svalare. New York hade varit mitt dröm resemål ett bra tag och det var så coolt att sedan få åka ditt och se allt med egna ögon. Jag skulle starkt rekomendera att åka ditt om man fick chansen det är verkligen en intressant och cool stad.
 
 

Kommentarer:

1 Frida:

Åh va kul, härliga bilder :)

Svar: Tack! New york är verkligen en rolig stad att besöka:)
Nora Fredriksson

2 sandra:

åh dit vill jag!

Svar: Ja det är verkligen jätte fint där!
Nora Fredriksson

Kommentera här: